Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2010

Ex7 - La gestion de l'eau - Υδάτινος Πλούτος

Ex7

Le tableau  récapitule les ressources mondiales en eau.  On considère qu’un pays atteint le « seuil de pauvreté » à 1000m3par habitant et par an ; le « seuil de pénurie » à 500m3.
Œ Comment obtient-on la troisième colonne ? Le vérifier avec la France ( on prendra comme             population française en 2001 environ 60 millions d’habitants). 
Calculer la population de l’Egypte en 2001.
Ž Quelles sont les populations particulièrement pauvres en eau ?
a) Un couple a un niveau mensuel de 2500 € ; quelle est la part d’eau dans ses dépenses annuelles?  
b)   Selon l’INSEE, la consommation en eau représente une dépense moyenne annuelle de 350 € pour   une famille de 4 personnes. Quel est le revenu moyen de cette famille ( arrondir au centième)?
c) Sachant que cette famille consomme en moyenne 120 m3  par an, quel est le prix moyen du 1m3 (arrondir au centième)?

Ασκ.6

Ερωτήσεις
Œ Ένα ζευγάρι έχει μηνιαίο εισόδημα 2500 €.
α)Πόσα ευρώ δαπανούν για νερό το χρόνο;                                      
β) Σύμφωνα με την
INSEE, η κατανάλωση νερού αντιστοιχεί σε μέση ετήσια δαπάνη 350 € για μια οικογένεια 4 ατόμων. Ποιο είναι το μέσο μηνιαίο εισόδημα της οικογένειας (με προσέγγιση εκατοστού); γ) Γνωρίζοντας ότι αυτή η οικογένεια καταναλώνει ετησίως κατά μέσο όρο 120 m3 νερό, ποια είναι η μέση αξία του m3 νερού(με προσέγγιση εκατοστού);
Ο πίνακας (εικόνα2) συνοψίζει τoυς παγκόσμιους υδάτινους πόρους. Θεωρούμε ότι μια χώρα φτάνει το «όριο φτώχειας» όταν τα διαθέσιμα νερού ανά κάτοικο ετησίως είναι κάτω από  1000m3 και το "όριο στενότητας", όταν είναι κάτω από 500 m3/κάτοικο.
α)Πώς θα φτιάξετε την τρίτη στήλη του πίνακα (εικόνα 2);
Υπόδειξη: Αν λάβουμε υπόψη ότι το 2001
o πληθυσμός της Γαλλίας ήταν περίπου 60 εκατομμύρια κάτοικοι, για να υπολογίσουμε την 3η στήλη θα πρέπει να πολ/σουμε την τιμή στη 2η στήλη με το πληθυσμό της χώρας (Το γινόμενο εκφράζεται σε  m3). Στη συνέχεια θα πρέπει να μετατραπεί σε km3. Βρείτε το…
β)Τι πληθυσμό είχε η Αίγυπτος το 2001.
γ)Ποιοι πληθυσμοί είναι ιδιαίτερα φτωχοί σε νερό (κάτω από το «όριο φτώχειας»); 

____________________________________________________________________________
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: χρησιμοποιήστε το Excel ή την ΑΡΙΘΜΟΜΗΧΑΝΗ για τους υπολογισμούς!
Use Excel or your calculator for the calculations!


After the lesson in ....... ........... 2010




 

 The students answered:








Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010

Ex6 - Scale on the map

Ex6






Ασκ.6



Σ’ έναν χάρτη με κλίμακα 1/500000 2 πόλεις απέχουν 15cm
Υπολόγισε την απόσταση αυτών των πόλεων σε km.

Διαβάστε περισσότερα....

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ:
Α) Χρησιμοποιείστε το Google map  ή το Mappy και υπολογίστε την απόσταση Paris - Longjumeau σε km. Συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα.
Using Mappy, calculate the distance between Paris and Longjumeau. Fill in the cells on the following table. 



Scale
Distance on the map (cm)
Paris - Longjumeau
Distance between the cities (km)
Paris - Longjumeau 

Cost in €






Β) Σχεδιάζετε ένα ταξίδι (με επιστροφή) με αυτοκίνητο από την Αθήνα στο Παρίσι:
b1) Xρησιμοποιώντας το Excel  και το Mappy βρείτε τη διαδρομή, υπολογίστε το συνολικό αριθμό των χιλιομέτρων και b2) το κόστος του ταξιδιού για καύσιμα, b3) Βρείτε το κόστος της βενζίνης ανά λίτρο για κάθε χώρα που περνάτε, b4) υπολογίστε με τις ανάλογες συναρτήσεις (max, min, average) την μέγιστη, ελάχιστη και μέση τιμή βενζίνης ανά λίτρο.

You are going to travel by car from Athens to Paris (round trip): 
b1) using Excel and Mappy find out the itinerary,  and the distance totally, b2) the total cost for oil, b3) Which is the price of  a liter oil in each country of  the itinerary,  b4) calculate the more expensive price and the cheaper one as well. Which is the average among all.


 _____________________________________________
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: χρησιμοποιήστε το Excel ή την ΑΡΙΘΜΟΜΗΧΑΝΗ για τους υπολογισμούς!
Use Excel or your calculator for the calculations!


After the lesson in ....... ........... 2010
 




 The students answered:

Ex5 - ULM - Ultra Light aircraft

Ex5













 






Ασκ.5
Για την κατασκευή ενός υπερελαφρού αεροσκάφους χρειάζεστε να ξέρετε:
Τον τύπο του κινητήρα, Τον τύπο του θαλάμου, Την πτέρυγα delta.
Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τις τιμές για κάθε μοντέλο:
Στοιχεία
Τιμή σε €
Κιντητήρας
Μ1
6.854
Μ2
7.840
Μ3
8.993
Θάλαμος
Τ1
10.976
Τ2
12.273
Τ3
13.720
Πτέρυγα
Α1
5.860
Α2
6.446
Α3
7.090
  1. Υπολογίστε και εμφανίστε στον πίνακα την τιμή ενός αεροπλάνου με στοιχεία Μ1, Τ1 και Α1.
  2. Ένας πιλότος πλήρωσε 28.006€ και διάλεξε Μ2 και Τ3. Τι τύπο πτέρυγας επέλεξε;
  3. Ο πωλητής προσέφερε έκπτωση 15% στην τιμή των 29.803€. Υπολογίστε σε ευρώ τη νέα τιμή του μοντέλου.
 __________________________________________________________
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: χρησιμοποιήστε το Excel ή την ΑΡΙΘΜΟΜΗΧΑΝΗ για τους υπολογισμούς!
Use Excel or your calculator for the calculations!


After the lesson in ....... ........... 2010

 

 The students answered:









Ex4 - barils de pétrole brut

Ex4













Ασκ.4


Ο πίνακας δείχνει την εξέλιξη στη διάρκεια μιας πενταετίας της τιμής (σε δολάρια) του πετρελαίου στη Νέα Υόρκη.
Για πρώτη φορά, το 2008, η τιμή έφτασε στα 100 δολάρια το βαρέλι.
Έτη
2003
2005
2007
2008
Μέση τιμή σε δολάρια το βαρέλι
25
40,5
56,4
100
 
1)       Υπολογίστε την αύξηση της τιμής/βαρέλι μεταξύ των ετών 2003 και 2005.
2)       Υπολογίστε το ποσοστό της αύξησης της τιμής / βαρέλι μεταξύ 2003  και 2005.
3)       Αν η ισοτιμία* δολαρίου είναι 1$=0,680€  υπολογίστε σε ευρώ την τιμή του βαρελιού το 2008.


Στις 17.Οκτ.10 
η ισοτιμία ευρώ/δολαρίου ήταν 1,39860
* Να δουλέψετε με ισοτιμία ευρώ/δολαρίου, που θα βρείτε στο Διαδίκτυο.

__________________________________________________

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: χρησιμοποιήστε το Excel ή την ΑΡΙΘΜΟΜΗΧΑΝΗ για τους υπολογισμούς!
Use Excel or your calculator for the calculations!


After the lesson in ....... ........... 2010




 

 The students answered:








Ex3 - Alpinists

Ex3









Ασκ. 3

Αλπινιστές ετοιμάζονται για μια αποστολή στο Έβερεστ (8.840 μ.) στην οροσειρά των Ιμαλαίων, στα σύνορα του Νεπάλ με το Θιβέτ.
Ο πίνακας δείχνει τον προϋπολογισμό της εξαμελούς αποστολής.


Τιμή μονάδας
Ποσότητα
Συνολική τιμή σε €
Αφυδατωμένα τρόφιμα
1,90 € /kg

665
Φρέσκα τρόφιμα (στα Ιμαλάια)
0,30 € /kg
150 kg
45
Είδη αλπινισμού


35000
Τοπικές υπηρεσίες (μεταφορές, διάφορα)


8000
Αεροπορικά εισιτήρια
1350 € /άτομο
6
8100
Φόροι


11000
Συνολικός προϋπολογισμός



Α) Υπολογίστε το συνολικό προϋπολογισμό ολόκληρης της αποστολής.
Β)Υπολογίστε σε kg τη ποσότητα των αφυδατωμένων τροφίμων, που θα μεταφέρει η αποστολή.
Γ)Ένας χορηγός χρηματοδότησε την αποστολή με ποσό ίσο με το 20% του προϋπολογισμού για τα αφυδατωμένα τρόφιμα και τα είδη αλπινισμού. Υπολογίστε σε € το ύψος αυτής της βοήθειας.

___________________________________________________________________________________
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: χρησιμοποιήστε το Excel ή την ΑΡΙΘΜΟΜΗΧΑΝΗ για τους υπολογισμούς!
Use Excel or your calculator for the calculations!


After the lesson in ....... ........... 2010




 

 The students answered:








Ex2 - Proportionality- Exchange

Ex2

Ασκ. 2 
Η κ. Béranger πρόκειται να ταξιδέψει στον Καναδά. Πριν ξεκινήσει πρέπει να κάνει συνάλλαγμα 2000 € σε καναδικά δολάρια ($). Ένα δολάριο αντιστοιχεί σε 0,63€.
Πόσα δολάρια συνάλλαγμα θα έχει για το ταξίδι; (σε προσέγγιση 0,01 του $)



ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: χρησιμοποιήστε το Excel ή την ΑΡΙΘΜΟΜΗΧΑΝΗ για τους υπολογισμούς!
Use Excel or your calculator for the calculations!


After the lesson in ....... ........... 2010




 

 The students answered:








Ex1 - Motocycles

Ex1 Information chiffrée, proportionnalité








Ασκ.1 - Ποσοστά, Αναλογίες

Τo 2006 καταγράφηκαν στη Γαλλία 196.618 δίκυκλα. Τα δίκυκλα αυξήθηκαν  κατά 7% έναντι του 2005. Την γαλλική αγορά αποτελούν κυρίως οι μηχανές 125 κυβικών εκατοστών (85.658 μονάδες το 2006) και οι  μηχανές  μεγάλου κυβισμού.
Α) Ποιο είναι το 2006 το ποσοστό των δικύκλων 125 cm3 (με προσέγγιση δεκάτου);
Β) Πόσα δίκυκλα υπήρχαν το 2005 (με προσέγγιση στη πλησιέστερη μονάδα);
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: χρησιμοποιήστε το Excel ή την ΑΡΙΘΜΟΜΗΧΑΝΗ για τους υπολογισμούς!

After the lesson in Oct, 18th 2010




Here it is the excel sheet which the students created:
______________________________________________________________________________________


Aims: The students have learned:
  • (Maths): Ratio, proportion,  percentage
  • (ICT): 
  1. Create, save and open an excel file
  2. Format a cell (fonts, alignment, background color, font color ...) 
  3. Numbers' appearence
  4. Make and copy a FORMULA
  5. Function ROUND
  6. Increase/reduce decimal places
  7. Borders, margins.

Getting started

Let's start...

This is the first try to test the knowledge of our pupils. Here there are some examples from the daily life. Do the young students understand whatever the newspapers write. Is the content of mass communication media reaching the students.

Are the arithmetic data easy for the students. Do they understand an announcement in the press? Can they make calculations to find percentages, to fill in tables, or not?

Let's get to look at the first questions. They have been written by the French team.

In the next post we'll see the results as well! How many students answered correctly? Which is the level of the Greek students vs the French people?

Τρίτη, 5 Οκτωβρίου 2010

The Teams

The Greek Team (35 pupils)


Electra, Jenny, Maro, Marouso, Olga, Marios, Elena, Melina, Faye, Sofia, Minas, Maria-Dimitra, Mirela, Stelios (C' class),
Elefteria, Vasiliki, Loukas, Giorgos, Michalis, Grigoris, Giorgos2, Claus (B' class),
Ledio, Andreas, Panos, Niki, Giannis V., Neli, Giannis K., Orestis, Romanos, Martha-Maria, Christina, Diobyssis, Kostas (A' class).
The French Team

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ

Ημέρες εκλογών πάνε κι έρχονται, οι πολιτικοί της τοπικής αυτοδιοίκησης δείχνουν καθόλα ενήμεροι για τις κυβερνητικές καινοτομίες (βλ. Καλλικράτης) κι έτοιμοι να εφαρμόσουν το νέο τρόπο διακυβέρνησης των περιφερειακών θεμάτων, ακόμη κι όσοι καταψήφισαν, μέσω του κόμματος στο οποίο πρόσκεινται, αυτές τις αλλαγές. Παράξενα που λειτουργούν οι πολιτικοί άνδρες σε τούτον τον τόπο! Πόσο εύκολα προσαρμόζονται στην πραγματικότητα…είναι όντως η επιστήμη του εφικτού η πολιτική στην Ελλάδα «της πέτρας που δε βολεύεται με λιγότερο ουρανό». Το ζήτημα παραμένει η εννοιολογική φόρτιση του ουρανού.....

Οκτώβριος 2010

Δευτέρα, 4 Οκτωβρίου 2010

Outcomes

1. Gathering materials: Work plans, lesson plans, schedules and procedures, blogs, presentations and web pages, pictures or videos of the work process. Evaluation tests and interesting, no typical texts showing the usefulness of maths in different areas of our life. The issues of our collaboration come from Statistic and Probabilities, Proportions, Equations first and second degree, Functions, Geometry. 

2. Publication on internet (exercises/solved problems) 

3. Working out a special French – Greek illustrated dictionary of mathematical terms 

4. Gathering maths jokes and logical riddles 

5. Working out the multimedia presentation of mathematical models from different areas of life (business, economics, sports, weather, education, statistics, medicine ...), which are used in the classroom 

6. Learning how to use ICT tools in learning mathematics.

____________________________________________________


Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)
 
1ος  ΜΗΝΑΣ

Συγκρότηση ομάδας – Γνωριμία με το έργο – Αναζήτηση (καταιγισμός ιδεών και προβληματισμός) της θεματολογίας.
2ος ΜΗΝΑΣ

Ανάγνωση προβλημάτων που προϋποθέτουν μαθηματική σκέψη, ανάλυση, σχεδίαση λύσης, καταγραφή μεθόδου επίλυσης, χρήση τύπων και διερεύνηση.
Προσπάθεια καταγραφής λύσης με τη βοήθεια υπολογιστή και αξιολόγηση του αποτελέσματος  των πράξεων από την ομάδα/ομάδες.

3ος ΜΗΝΑΣ

Παρουσίαση της επίλυσης – Προώθηση αλγοριθμικής σκέψης.
Αξιολόγηση από τους ίδιους τους μαθητές  και τα μέλη των άλλων ομάδων. Διορθώσεις – βελτιώσεις

4ος ΜΗΝΑΣ

Νέα παρουσίαση – Μελετώντας τα γραφήματα.
Παρουσίαση των ασκήσεων στο διαδίκτυο.
5ος ΜΗΝΑΣ

Η Στατιστική και η επεξεργασία στοιχείων. Παρουσίαση. Αξιολόγηση.
Παρουσίαση των ασκήσεων στο διαδίκτυο.

6ος ΜΗΝΑΣ

Εκτίμηση του αποτελέσματος με βάσεις τους αρχικούς στόχους. Προτάσεις βελτίωσης. Διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των μελών της ομάδας και πρόθεσης υλοποίησης ανάλογου έργου στο μέλλον. Παρουσίαση όλης της δράσης στο τέλος της σχολικής χρονιάς εντός/εκτός σχολείου.